środa, 12 czerwca 2013

Mieleńska plaża i piwonie

Pora najwyższa była by wybrać się nad morze, zaraz rozpocznie się sezon. W Koszalinie były piękne, widowiskowe obłoki na niebie, myślałam, że będą takie nad morzem, ale niebo w Mielnie było bez chmur. Nie było też wiatru i morze leniwie dopływało do plaży. Podziwiam zawsze chlapiące się o tej porze dzieci, woda na pewno jest zimna. Sporo osób już się opala a niektórzy nawet kąpią. Ale jest jeszcze cicho i spokojnie...







 Myślałam, że u Jadzi zakwitły już wszystkie piwonie, niestety jedne już przekwitły a drugie są jeszcze w pąkach. Trzeba się tam wybrać w przyszłym tygodniu :) A w ogrodzie jak zwykle jest pięknie i kolorowo. Ważka przysiadła na nagrzanych kamieniach...
Elu piwonia na ostatnim zdjęciu to jedna z Twoich siewek, która zakwitła w tym roku.












44 komentarze:

  1. Ale mi się zatęskniło za naszym morzem....zapraszam do mnie na candy od Madam stoltz . Gosia

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie... ja też tam chcę :)a kwiaty jak zwykle zachwycające.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam plażę na której nie ma za dużo ludzi. Wspaniale się po niej spaceruje. Kocham morze i kwiaty w Twoim ogrodzie też, oczywiście :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gigo ja też wolę plaże bez tłumu turystów.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Za tę ważkę należy Ci się dodatkowy bonus. Super zdjęcia.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkraj dzięki, akurat przyfrunęła :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Przyjemnie popatrzeć i na kolory w ogrodzie i na kolor morza, może w tym roku błękitne morze zobaczę nie tylko na zdjęciach :)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bustani to życzę Ci takiego nieba i takiego błękitnego morza :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Fajnie mieszkać nad morzem, zimy łagodniejsze, możliwość kąpieli w każdej chwili...lubię słuchać szumu fal:)Trochę się rozmarzyłam:)
    Sliczne zdjęcia, a ta ostatnia piwonia jest niesamowita i to jeszcze z siewki!Fantazja! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pawanno szum fal tak, kąpiele w morzu już niekoniecznie :)
      Ta siewka dość długo kazała czekać na pierwsze kwiaty ale warto było. Na zdjęciu ten kwiat już przekwita ale był okazały. Też mam taką siewkę ale moja jeszcze nie zakwitła, ciekawa jestem bardzo czy kwiaty też będą takie czy inne.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. ...matko kochana jak ja tęsknię za morzem...takim przed lub posezonowym, gdzie nie ma gwaru, tłoku tylko szum fal i krzyk mew...
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka pora jest najlepsza. Wczoraj nie widziałam mew, tylko kilka siedziało na falochronach, nie było też czarnych kormoranów, które zawsze suszyły skrzydła siadając na samym końcu falochronów, ciekawe gdzie się to całe towarzystwo wybrało.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. Cudna plaża i zdjęcia, piękne kwiaty i kolory...
    Lato jest cudowne :)
    Pozdrawiam Halina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halina cudowne, zwłaszcza gdy świeci słońce :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Beautiful pictures of the sea with the children on the beach.
    The flowers are beautiful, the dragonfly is super.
    Regards, Irma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irmo dzięki, dzieci na plaży podziwiam, ja bym do wody nie weszła :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  10. Kicham Mielno. A Twoje zdjęcia Talibro pięknie je ukazują. Bardzo podobają mi się kolory morza np. na pierwszy zdjęciu. I jeszcze te zniszczone falochrony. Ciekawe ile czasu już tkwią w w tej słonej wodzie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że nie wiem ile lat one tam stoją? Muszę poczytać :) Nieraz widzi się je leżące na piasku, czy targane przez fale, czyli nieraz dają się pokonać przyrodzie.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Pytam.ponieważ widziałam inne plaże, na których falochrony są wymieniane na nowe. A Mielno ma przecież problem z zabieraniem plaży przez morze.

      Usuń
    3. Chyba nie widziałam w Mielnie nowych falochronów, aż popytam mieszkających tam. Akurat tu gdzie spaceruję plaża jest szeroka, możliwe, że nie wszędzie morze cofa się po zimie czy po sztormach.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. morze o tej porze jeszcze bez tłumów...takie najpiękniejsze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jo też tak myślę, pięknie też jest nad morzem we wrześniu.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Wybrałabym się nad morze- na leniwy urlop z mewami i spacerami wzdłuż plaży.
    Miałam tego pięknego pełnego asterka alpejskiego, ale zjadły mi go ślimaki.
    Szkoda, że nie napisałaś, co to za odmiany piwonii.
    Ważki dzisiaj u mnie odbywały niesamowity taniec miłości. To cudne stworzenia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zofijanoo też miałam takiego asterka, przepadł ten i pojedynczy, i biały, już ich nie dosadzałam.
      Na pierwszym zdjęciu jest przekwitająca już 'Coral Sunset', nazwy pozostałych gdzieś się zapodziały/pomieszały.
      U mnie lata tylko jedna ważka, samotna bez pary :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. Mimo tego, że ja już wróciłam z odpoczynku to mam wielką ochotę pojechać nad nasze polskie morze. U nas jest tak pięknie...co do piwonii to u mnie już stoją w wazonie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oskka bo odpoczynku nigdy za wiele :) Ja też mam je w wazonie, a jak pachną :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. Zachwyciła mnie piwonia na pierwszym zdjęciu, jest niezwykła. Piękne zdjęcia. Rzadko bywam nad polskim morzem, choć tam są moje rodzinne strony - urodziłam się w Karlinie, niedaleko Kołobrzegu. Jakoś tak mi się nagle zatęskniło. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo te piwonie z serii "coral" są naprawdę piękne, moja jeszcze nie kwitnie, ta u Jadzi już przekwita. Daleko wyjechałaś od rodzinnych stron :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  15. Zdjecia pachnace latem, wakacjami i wszystkim, co kwitnie i cieszy oczy.
    Ja tez sie wybieram nad morze i to niedlugo!!!!
    Serdecznie Cie pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogody wspaniałej Ci życzę, dużo słońca :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

  16. Bardzo miły i chętnie blog Talibra :-)
    Wspaniałe zdjęcia z morza i plaży i słońca wspaniałym.Błękitne niebo ma kilka chmur, ale gdy jest ciepło.

    Wy, piwonie są genialne w kolorze. Teraz wreszcie zobaczyć nas na piwonie co uważam zdumiewające. Ty nawet udało się sfotografować. Piękna ważka Piękne szczegóły ważki.
    Miły weekend, Helma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Helmo dziękuję, teraz jest czas piwonii, czarują swoim pięknem i zapachem.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  17. A mi zawsze babcia mówiła, że po Janie dopiero można do wody..z zazdrością patrzyłam na tych co mogli wejść do wody, nieważne że zimnej....
    Piękne kwiaty - zawsze zachwycają! cudowne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mażenko moja Mama też tak mówiła :) Kiedyś mi zimna woda nie przeszkadzała, teraz ewentualnie zamoczę tylko stopy, wolę gorący piasek :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  18. Sama chętnie bym się popluskała. Mnie zimna woda nie straszna. Ale najchętniej poleżałabym i posłuchała delikatnego szumu fal i pisku mewek. Piekne kwiaty . Pozdraiwam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie lubię zimnej wody, na leżaczku leżeć w słońcu też nie, wolę spacery nad samym brzegiem morza :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  19. Śliczne zdjęcia! Zazdroszczę! Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdalena witaj, dziękuję :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  20. Ostatni raz w Mielnie byłam 47 lat temu, ale pamiętam, że mi się podobało. Może lubię tylko poza sezonem.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Mielno z tamtych czasów a obecne to dwa różne światy :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Teraz siebie czytam i patrzę jakie głupoty napisałam (wieczorem jestem totalnie zmęczona i jedynie wtedy odpoczywam przy kompie). Oczywiście chodziło mi o to drugie morze.
      Dzisiaj też dostrzegłam cudowną piwonię, tę ostatnią. Nigdy takiej nie widziałam, czy również pachnie tak cudownie?
      Pozdrówki.

      Usuń
    3. Nieraz się tak uda :)
      Nie wiem czy ta piwonia pachnie, już przekwitała gdy robiłam jej zdjęcie, dopytam, może właścicielka ja wąchała.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)