piątek, 22 lutego 2013

Moje morze w lutym

Ostatnio pogoda była brzydka i pochmurna, taką pogodę miała też nad morzem Megi, ja chciałam słońca :)  I dzisiejsze słońce wygoniło mnie z domu prosto nad brzeg Bałtyku. Nad samym morzem nie ma śniegu, jest go trochę na wydmach, plaża jest szeroka, pusta, cicha. Morze cofnęło się daleko w głąb, naniosło za to na kawałek plaży ogromną ilość kamieni, aż źle się szło. Oczywiście wypatrywałam lodowych sopli, nie ma ich dużo, falochrony są lekko oblodzone, nieco więcej sopli jest jak zwykle pod pomostem na przystani. Było zimno, nie dało się robić zdjęć bez rękawiczek ale długo czekałam na taki słoneczny dzień :)












61 komentarzy:

  1. ...nigdy nie byłam nad morzem w mroźny dzień i widzę, co straciłam...fantastyczne lodowe czapy są na tych palach...
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...czapy i włosy :)

      Usuń
    2. Meg faktycznie tak się układają, wiatr i woda robią swoje i rzeźbią takie fantastyczne kształty.
      Pozdrawiam serdecznie, miłego weekendu.

      Usuń
    3. ...przefantastyczne:)
      Udanego weekendu :)

      Usuń
  2. Cudowne! szczególnie te sople! Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie dłuuuugie :)
      Pozdrawiam serdecznie, miłego weekendu.

      Usuń
  3. Winter and frost make masterpieces. Wonderful photo's of the wintery beach Talibra.
    Have a wonderful weekend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marijke pięknie to wygląda :)
      Pozdrawiam serdecznie, miłego weekendu.

      Usuń
  4. Przyroda jest niesamowita! :))) Dzięki Talibro za te piękne zdjęcia! Właściwie to przyszła mi na myśl Wieliczka :)))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko dzięki, a te sople i nawisy rzeczywiście z Wieliczką mogą się kojarzyć :)
      Pozdrawiam serdecznie, miłego weekendu.

      Usuń
  5. Niesamowite! Przepiękny spacer. W tą zimę nie było u mnie właściwie słońca, zaledwie kila razy i po 1-2 godziny. A zima ze słońcem jest piękna! jak u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mażenko u mnie też nie było słońca, gdy świeci to i zimę można polubić :)
      Pozdrawiam serdecznie, miłego weekendu.

      Usuń
  6. zdjęcia oddają urok morskiego pejzażu zimą. Obraz mi znajomy bo również pochodzę znad morza. Fantastyczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, dziękuję, morze to mój ulubiony obiekt fotografowania :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. Zazdroszczę tak widoków jak zdjęć. Szczególnie ostatnie są niesamowite.
    Chyba najbardziej podoba mi się morze w zimie. Nie lubię wylegiwania się na plaży. Nad morzem w zimie byłam tylko raz (specjalnie)w Trójmieście, mimo burzy gradowej na molo w Sopocie podobało mi się bardzo.
    U nas słońce wyjrzało dzisiaj po raz pierwszy od dwóch tygodni i to na krótko.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś, kiedyś uwielbiałam opalać się nad morzem, w czasie wakacji spędzaliśmy nad morzem dużo czasu :) Teraz tylko spaceruję i robię zdjęcia :) Dzisiaj u mnie nie było już słońca.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. Fantastyczne zdjęcia. Morze zimową porą ma wiele uroku.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkraj dzięki, zimą inaczej wygląda.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Przepiekne!!!
    Milego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ino, następny mój wypad nad morze będzie już wiosną :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  10. Kocham morze i mimo iż nie lubię zimy, jestem zachwycona jej lodowymi ozdobami. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gigo zimą tam pięknie jest, ta zima jest taka byle jaka i nie ma aż takich efektów jak chociaż w 2010r. Ale pamiętam gdy morze było daleko zamarznięte, wtedy było tam naprawdę zjawiskowo.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. Fajnie to wygląda takie oblodzone :-)
    Ale wiosna już tuż tuż...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasna wiosna chyba się wystraszyła lekko, u mnie znowu zimno i zimowo.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Fajnie się ogląda takie cuda w ciepłym domu. Co w tym naszym morzu jest, że zawsze piękne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gaja nad morzem też fajnie się to oglądało, grunt to ubrać się ciepło :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. It looks so incredibly cold yet also very beautiful.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zima też jest piękna:)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. Piękne frędzelki na falochronach - prawdziwie koronkowa robota:))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fale tworzą takie frędzle, szkoda, że nie było ich więcej :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  15. Great pictures of the icicles, winter is not over yet.
    Have a nice weekend.
    Greetings Irma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irmo dzięki, coś się ta zima nie kończy, znowu zimno jest.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  16. Nigdy jeszcze nie byłem zimą nad morzem. A, jak widać z Twoich zdjęć, jest cudownie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, cudownie i spokojnie, pusta plaża zachęca do spacerów.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  17. Great series Talibra. Bright icicles and the blue sea and sky make wonderful pictures. Great compositions, I love #7, #11 & #12. You are lucky to have the sea nearby, it's beautiful!
    Have a great weekend!
    Louise

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Louise dziękuję, lubię to swoje miejsce na ziemi :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  18. Grzywki zamarzniętych fal- mnie urzekły. Piękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zofijanno rzeczywiście te fale tworzą na falochronach rozmaite fryzurki :)

      Trafiłaś do spamu :) Też nieraz mam wrażenie, że gdzieś napisałam komentarz a gdy chcę zobaczyć co mi właściciel blogu odpisał to go nie widzę :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  19. Pięknie wygląda plaża zimowa. To dziwne ale nigdy nie byłam na plaży zimą. Dziwne, bo urodziłam się blisko morza (w Karlinie). Rodzice wyjechali dość szybko na południe ale dziadkowie i rodzina zostali. Spędzałam tam wakacje ale nie byłam nigdy zimą. Muszę się kiedyś wybrać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo koniecznie, ja mam do morza tylko 8 km więc łatwiej mi podjechać tam i zimą.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  20. Przepiękne fotografie, zima jest moją porą roku, chociaż mrozi ale to właśnie wtedy dane mi było przyjść na świat.
    Jeżeli chodzi o naszych Matusiaków poczyniłam już pewne kroki. Napisałam do Archiwum w Łodzi ponieważ tam znajdują się akta z parafii którą dla Jakuba była Zduńska Wola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogusiu bardzo się z tego cieszę, niedługo uda się nam może sięgnąć jeszcze dalej :) W poszukiwaniach po kądzieli utknęłam natomiast strasznie.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  21. Warto było czekać :)... pięknie wyglądają te sople.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gabi warto i dobrze, że wykorzystałam ten słoneczny dzień, dzisiaj to już wyjątkowo brzydko jest, do tego zaczął padać deszcz.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  22. Pierwszy raz widzę takie cuda przyrody.
    Piękne zdjęcia. Taka zima z błękitnym niebem jest śliczna.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo z takim błękitnym niebem nie jest taka zła. Ale to był tylko jeden taki dzień, znowu jest beznadziejnie.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  23. Jak to cudownie wygląda, nie byłam nigdy zimna nad morzem. Wspaniałe zdjęcia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Avelina zazwyczaj wszyscy przyjeżdżają nad morze latem, ja też wolę jednak ciepłe, słoneczne dni.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  24. Tez robisz zdjecia zmarzluchom,i to piekne zdjecia, bo co innego robic jak sie tkwi w tej zimie niekonczacej sie. My niedlugo jedziemy w podroz, wreszcie bede mogla zaprezentowac cos innego niz snieg, a na razie - snieg. Pozdrawiam cieplo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zima, zima dookoła :) Szczęśliwej podróży Mario, dobrze jest o tej porze pojechać w ciepłe kraje, zapomnisz o tej bieli :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  25. Jak Ty to zrobiłaś, że przekroczyłaś granicę między rzeczywistością a bajką. U królowej śniegu w pałacu można zobaczyć takie cuda. Mimo tego ja osobiście bardzo chcę wiosny. Pozdrawiam z zasypanego zupełnie serca ogrodu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stasiu cieszy mnie myśl, że to już ostatnie zdjęcia zimy na morzem, następne będą już wiosenne.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  26. Piękne światło. Bardzo fajny klimat mają te zdjęcia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, dziękuję, czekałam na to słońce :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

  27. Wow Talibra,
    what a beautiful frosty blog :-))))) In addition you also have the sun there and that gives the ice on the poles in the sea a beautiful appearance. Really very nicely done!
    The last 2 pictures shows how beautiful the icicles are.
    Thick compliment!



    Wow Talibra,
    jaki piękny blog mroźny :-))))) Ponadto masz również słońce tam i że daje lodu na biegunach w morzu wygląd piękne. Naprawdę bardzo ładnie wykonane!
    2 ostatnie zdjęcia pokazuje jak piękne sople są.
    Gruby komplement!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Helmo dziękuję, sople są bardzo fotogeniczne, przyroda potrafi wyczarować niesamowite formy i kształty.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  28. przepiękne zdjęcia! te sople lodu wyglądają jak włosy...cudne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pawanno dzięki, szkoda, że tak mało słonecznych dni było w tym roku, pewnie częściej bym tam była.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Piękne lodospady. Zimą nad morzem jeszcze nie byłem, ale Twoje zdjęcia zapewniają,że warto być tu też zimą.

      Serdecznie podrwiwam. :)

      Usuń
    3. Kris dziękuję, warto odwiedzać morze nie tylko latem :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  29. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)