sobota, 3 marca 2012

Markttage Schneeglöckchenspecial Hamburg 2012 - Targi przebiśniegów

Targi przebiśniegów i innych wiosennych kwiatów w Hamburgu to targi, które przyciągają przede wszystkim miłośników i kolekcjonerów przebiśniegów. To dość droga pasja, ponieważ cebulki odmianowych, rzadkich przebiśniegów są drogie, najdroższy na targach kosztował 110 E. Można je było nabyć od hodowców z Niemiec, Belgii, Holandii i Anglii. Ja na szczęście nie zaraziłam się wirusem galanthusowym :) Na tych targach można było także nabyć inne wiosenne rośliny, piękne kępki przylaszczek, krokusów, tulipanów i innych cebulowych a także tufy do sadzenia roślin. Takie zakupy kwitnących roślin to jest to, co lubię najbardziej, widać co się kupuje.
Niestety to nie ja miałam przyjemność być na tych targach, wybrała się na nie moja duńska przyjaciółka i podesłała te zdjęcia.








28 komentarzy:

  1. Na takie targi to tez bym chetnie pojechala.

    OdpowiedzUsuń
  2. Iza, ja też i może się kiedyś wybiorę.
    Pozdrawiam, miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Istny cebulkowy raj. Mnie się podobają nasze poczciwe przebiśniegi. Mam je pod oknem. Nie mam też nic przeciw ogrodniczym pasjom. Tylko to trochę drogie hobby.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tojav mnie też najbardziej cieszą te, które mam :) Ale rozumiem pasjonatów, którzy chcą mieć w ogrodzie ciekawostki i różne odmiany przebiśniegów akurat. Niech sadzą a ja będę podziwiać :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  4. To musi być niesamowite przeżycie, brać udział w takich targach! Muszę koniecznie kiedyś pojechać!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joo, takie targi to coś wspaniałego, to spotkania z innymi pasjonatami, wyszukiwanie upragnionych roślin, podziwianie innych. Dla mnie targi to takie ogrodowe, wyjazdowe święto :) I cieszę się, że się sezon targów rozpoczyna.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Takie targi to ogród w pigułce. Oj lubię takie miejsca! I wiosna coraz realniejsza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mażena rzeczywiście, dobrze to ujęłaś :) Ja bardzo lubię takie miejsca i zawsze mi szkoda, że trzeba je opuszczać. Nie kupuję już dużo, ale lubię atmosferę targów, kolory, zadowolonych ludzi i zwyczajną radość z wyjazdu.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Must be lovely to visit this place. I like to see the snowflakes but I am not a colector of special one's. In a small garden you have to make a choice. Have a nice sunday

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marijke, wybierz się kiedyś na te targi, warto pooglądać kwitnące przebiśniegi, których się nie ma we własnym ogrodzie :) Ja może kiedyś tam pojadę.
      Pozdrawiam, miłego dnia.

      Usuń
  7. Lovely serie photo's.

    Greetings, Joop

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joop dziękuję w imieniu autorki zdjęć :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Ja też lubię takie miejsca... ale lepiej je oglądać, bo portfel bezpieczniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gabi, nie wszystko się kupuje przecież, na szczęście :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Ciekawe zdjecia, ale ja mam takie powiedzenie: nie trzeba miec wszystkiego. Milej niedzieli i pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorothea, oczywiście, nie sadzi się tylu roślin, można się obyć bez różnych cudeniek :) A ceny roślin zawsze spadają w dół, pamiętam pierwsze szokujące ceny odmianowych liliowców sprzedawanych przez naszych hodowców, teraz można je nabywać za rozsądne ceny.
      Pozdrawiam, miłej niedzieli.

      Usuń
  10. Targi fajna rzecz, ale Hamburg troszkę za daleko. Można bliżej, w ubiegłym tygodniu w Poznaniu były targi Gardenia 2012, też ciekawe i rośliny do zdobycia w Polsce.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bustani, Hamburg daleko, dlatego tam mnie jeszcze nie było :)
      Gardenia kojarzy mi się bardziej z targami dla szkółkarzy i projektantów ogrodów więc tam nie jeżdżę. Na pewno było prezentowanych tam sporo nowości roślinnych, które pojawią się na rynku. Byłaś tam?
      Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Tyle wiosny na raz...Oj, pojechałabym na targi z miłą chęcią...nie wspomnę już o teściowej, która namiętnie co roku kupuje nowe cebulki kwiatów wszelakich...na każde targi w obrębie naszego województwa jeździ razem z nami i przywozi dosłownie torby nowości:) tylko czy dałaby za cebulkę 100 Euro? Wątpię...

    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Meg ja za taką cenę też bym nie kupiła. Ale ogólnie takie targi to fajna rzecz :)
      Serdeczne pozdrowienia dla Ciebie i Twojej teściowej.

      Usuń
  12. Hello Talibra,

    even though these pictures are not yours, it's still fun to see how others toegaat when it comes to spring plants and flowers go. Nice of you this as a market may see themselves and can find out so you can see what you buy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Helma zawsze to dobrze wiedzieć gdzie można kupić i ile kosztują roślinne rarytasy :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Hello Talibra,
    Now this is spring! I love going at the market to see or buy plants in the spring.
    Thank you for sharing these.
    Have a great week, Louise

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Louise, dzięki, ja też lubię oglądać zdjęcia z różnych targów i rośliny.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  14. Piękne zdjęcia = piękny blog!
    Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Merry witaj, wielkie dzięki :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  15. Lepiej na takich targach nie być, bo można by się skusić na coś drogiego, ale z drugiej strony pooglądać warto. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Giga na pewno warto pooglądać, ja bardzo to lubię, nie kupuję dużo i nie kuszą mnie tak drogie rośliny.
      Pozdrawiam.

      Usuń

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)