środa, 28 marca 2012

Plaża i nadmorski ogród wiosną

Dzisiaj zapowiadał się piękny dzień więc wybraliśmy się nad morze. Nad samym morzem wiał mocny, zimny wiatr więc skróciliśmy spacer i zawitaliśmy do zaprzyjaźnionego ogrodu. A w nim mnóstwo kolorów :)  Kwitnące przylaszczki, miłki, kokorycze, trudne do fotografowania przebiśniegi, mandragora pilnowana przez czarownicę, cudowna  Primula buthanica, saxifragi, które pokażę w osobnym poście oraz inne wiosenne rośliny. Przyleciał pierwszy motylek a na podwórku pojawił się drozd.
To był piękny dzień :)

















46 komentarzy:

  1. Tylko pozazdrościć takich widoków.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe widoki, zazdroszczę szczerze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iva dzięki, czasem trzeba oderwać się od swojego ogrodu.
      Pozdrawiam.

      Usuń
    2. gdybym tak miała morze pod nosem, to nawet nie wiem, czy bym nie zaniedbała ogódu;)

      Usuń
    3. Iva, da się to jakoś pogodzić :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Piękna plaża, piękne kwiaty i kolory i piękne zdjęcia :))
    Pozdrawiam Halina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halina dzięki, nasza plaża jest naprawdę piękna a i rośliny w tym ogrodzie rewelacyjne są.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  4. As always very nice and with lovely colors,
    good work Talibra.

    Greetings, Joop

    OdpowiedzUsuń
  5. to byl piekny dzien! niewatpliwie, morze o jakiejkolwiek porze piekne. A ogrod ma mnostwo juz kwiatow, za moich czasow w polsce nie bylo takiej rozmaitosci roslinek wiosennych. Troche sie mi spieszy wiosna, ja dopiero za dwa dni bede w Polsce a ona juz pokazuje cala swoja krase..pozdrowienia caracaskie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażyna, teraz nie ma problemu z nabyciem roślin dlatego coraz więcej pokazuje się w naszych ogrodach, piękne są.
      Szczęśliwej podróży Ci życzę!
      Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Piekne rosliny w zaprzyjaźnionym ogrodzie a nobiliska alba to takiej wielkiej jeszcze nigdzie nie widzialam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza ta wyjątkowo się rozsiewa i rozrasta, śliczna jest.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  7. jak widze spedzilas tez piekny dzien i zrobilas sliczne zdjecia.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorothea dziękuję, dobrze, że się wybraliśmy, zdaje się, że pogoda się zmieni, zaczyna padać.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Piekne - i morze i mewy no i te kwiaty!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joo dzięki :) Wydaje mi się, że te mewy po raz pierwszy widziałam, bo kwiaty to już nie raz :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Spacer po plaży w marcu . Nigdy tego nie doświadczyłam. Wiatr we włosach dziś chyba mieli wszyscy , nie tylko Ci nad morzem. Ma coś przywiać brzydkiego ponoć, więc te kwiatki chyba się za bardzo powychylały.Jakoś tak szybko wszystko u Was zakwitło, chociaż przecież to północ. Ja jestem 600km na południe i dwa tygodnie do tyłu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maszka morze poza sezonem jest najpiękniejsze :) Do nas już przywiało, bardzo się oziębiło i popaduje deszcz. Gdy zapowiadają duże spadki temperatur w nocy właścicielka ogrodu nakrywa wrażliwsze rośliny wiaderkiem. Chociaż to dzisiaj nie zda egzaminu, musiała by potem te wiaderka po plaży zbierać :) Nad samym morzem jest wszystko szybciej o dobry tydzień niż u mnie, nieraz coś już tam kwitnie co u mnie dopiero z ziemi wyłazi.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Niesamowitą mamy wiosnę tego roku. Zazwyczaj leżał jeszcze śnieg a tu proszę!! Przepiękne zdjęcia!! Maszka, ja jestem zaledwie 40km od morza, ale u mnie też takiej pięknej wiosny jeszcze nie widać :-( Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście wcześnie, przecież dopiero marzec się kończy :) Wydaje mi się, że w pomorskim zawsze wszystko później jest, my bliżej Szczecina a tam jeszcze cieplej i wcześniej rośliny startują.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Mieszkałam przez trzy lata nad morzem. Rzeczywiście fajnie tak poza sezonem pospacerować po plaży albo chociaż po promenadzie, ale i tak bardzo ciągnęło mnie do mojego miasta :).
    Kwiatuszki super. Już widać pomału pierwsze oznaki wiosny. ja dzisiaj z radością zauważyłam zielone pączki na krzakach. Będą listki i wszystko stanie się ładniejsze :D

    Pozdrawiam serdecznie
    Ewa
    http://blog.calimera.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa jeszcze trochę i będzie zielono. Jak ja gdzieś wyjadę na dłużej to mnie bardzo ciągnie by wracać :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Your photo's are gorgeous, telling a story of the beautyful day you had.
    gr. Marijke

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marijke dziękuję, za jakiś czas znowu tam pojadę :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Oj, zazdraszczam wycieczki nad morze...niestety na razie uwiązana jestem w domu...i mowy o wypadzie nad morze nie ma :( Mewa wyszła Ci cudnie...ładnie zapozowała:) A motylka jeszcze tej wiosny nie widziałam, a rozglądam się za nim na każdym spacerze ...

    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bliskość morza ma swoje zalety, ale za to wszędzie jest daleko :)
      Ja też rozglądam się u siebie za motylami, teraz zimno się zrobiło, trzeba poczekać na cieplejsze dni.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. Same piękności rosną w tym ogrodzie.
    Oby tylko nie ucierpiały, od zapowiadanego pogorszenia pogody i ochłodzenia.
    U nas na południu mówią coś o śniegu ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olinka mam nadzieję, że aż tak się nie oziębi, muszę pooglądać prognozy.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  15. Werkelijk een heerlijk blog Talibra met ontzettende mooie foto's. Met het zonnige weer (nu even niet) doet een mens gewoon goed. Ik vind al je foto's mooi, maar die laatste waar die vogel een dikke worm te pakken heeft vind ik werkelijk super.

    groetjes, Helma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Helma dziękuję :)
      A drozd zupełnie nieoczekiwanie się pojawił i wyciągnął z ziemi tę dżdżownicę, chyba ma gdzieś gniazdo w okolicy.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  16. Zazdroszczę ci bliskości morza, zdjęcia cudne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkraj dobrze, że mam tak blisko, nieraz jest potrzebny taki samotny spacer, znakomicie wycisza i uspokaja.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  17. Mimo iż wiało nad morzem, to bym tam z przyjemnością pospacerowała. Piękne kwiaty też bym pooglądała. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Giga wieje już trochę mniej ale jest zimno.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  18. Dawno nie byłam nad naszym morzem, z przyjemnością oglądam morskie pejzaże - fajne zdjęcia. Warto po drodze wstąpić do ogrodu przyjaciół i zobaczyć co nowego rośnie, piękne wiosenne kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Avelina zawsze z przyjemnością jedziemy do tamtego ogrodu.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  19. Dzisiaj Weekend się zaczyna, więc przesyłam Ci życzenia.
    No to zacznę od początku, wspaniałego życzę Piątku!
    Na Sobotę I Niedzielę życzę słońca bardzo wiele.
    Życzę, żeby Weekend cały był wesoły i wspaniały ...
    zapraszam na mój
    http://agatucha123-agatuszka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne zdjęcia. Zazdroszczę czasu i słońca. U mnie na balkonie i w domu coś tam kiełkuje albo wyrosło, ale nie pamiętam co i gdzie zasadziłam, to będę miała niespodzianki.
    Potrzebuję pomocy, proszę zajrzyj na mój blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym czasem to różnie jest, ale warto jest znaleźć takie chwile dla siebie. Zaraz zajrzę.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  21. ... all the flowers are so beautiful!!! Wonderful captures!

    OdpowiedzUsuń

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)