niedziela, 13 maja 2012

Adonis vernalis i wyróżnienie

Siewkę tego miłka wiosennego dostałam 4 lata temu od Jadzi. Nie kwitł uparcie, zbierał się w sobie i wreszcie w tym roku uraczył mnie kwiatami. Na zdjęciach wyszły mi trochę zielonkawe, ale są fantastycznie żółte, błyszczące, do tego mają śliczne, koperkowe liście. Cały czas rośnie w tym samym miejscu, nie przesadzałam go, ponoć nie lubi gdy się go rusza. Ma sporo słońca, myślę, że teraz co roku będzie kwitł. Po kwitnieniu pędy się wyciągają i kładą na rabacie, potem zanikają, na początku myślałam, że już mi przepadł.







Od Romantycznej Duszy z Białego Dworku otrzymałam wyróżnienie, dziękuję bardzo. Od pewnego czasu zajmuję się genealogią swojej rodziny więc z przyjemnością zaglądam do tego bloga, w którym wspomnienia o dawnych czasach przeplatają się z historią przodków i pamiątkami rodzinnymi.

12 komentarzy:

  1. Ciekawa jestem ile jeszcze takich pięknych rarytasików znajduje się w Twoim ogrodzie:)
    Pozdrawiam i gratuluję wyróżnienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bustani wiosenne się chyba już kończą :)
      Dziękuję, pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Gratuluję wyróżnienia i pięknej rośliny. Kwiat niesamowity!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mażena dziękuję, nie spodziewałam się, że ten miłek w ogóle mi zakwitnie. Kiedyś posadziłam pełnego ale nie przetrzymał pierwszej zimy.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Nic dziwnego ,że miłki takie piękne skoro powstały z kropli krwi młodzieńca w którym kochała się sama Afrodyta. Dziwi mnie tylko ,że są żółte a nie czerwone .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są za to w kolorze słońca, może to i lepiej :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Bardzo pieknie uchwycone zblizenia kwiatka- marzenia (bo ja kocham zolte graniczace z zielenia)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario dzięki, nie wiem czy uda mi się jeszcze jakieś kwiaty w takim kolorze znaleźć, ale będę o tym pamiętać :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Ślicznie zakwitł w tym roku, warto było czekać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okazuje się, że warto, dobrze, że mi nie przepadł gdzieś w tym czasie.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Ależ piękny ten kwiat,koperkowe listki dodają mu jeszcze urody, zauroczył mnie:)
    Talibro, bardzo dziękuję za miłe słowa pod adresem mojego bloga:)
    A wyróżnienie nie jedno Ci się należy!:)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Romantyczna Duszo dzięki wielkie :)
      Pozdrawiam serdecznie, miłego wieczoru.

      Usuń

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)