poniedziałek, 16 września 2013

Weekend na wsi...

Niestety pogoda nie dopisała, trochę słońca było w sobotę, w niedzielę po śniadaniu zaczął padać deszcz.. Hitem soboty była sałatka ze śliwek i winogron, moje wnuki uwielbiają ją robić i jeść :)
Przepis jest prosty, pokroić , wypestkować, wymieszać, pycha.



Elfi chwilę pozowała w niebieskościach pod kolor oczu, potem zajęła się myciem swojego futerka, ciagle jest niesamowicie mięciutka i puchata.




W warzywniku widać już jesień. Dojrzewają dwie ogromne dynie, jest - jak określa to moja wnuczka - inwazja pomidorów i dojrzewają powoli słoneczniki. W ciągu dnia buszują w nich szczygły a wieczorem pięknie zachodzi w nich słońce. Szkoda, że wczoraj się rozpadało... liczyłam na  więcej zdjęć ptaków.











32 komentarze:

  1. Jesień juz niestety nadchodzi i będzie coraz więcej deszczowych dni. A dynia piękna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolę taką słoneczną jesień ale cóż, jest co jest :) Dynię podziwiałam, u mnie nigdy taka nie wyrosła.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Nice shots Talibra.... as usual of course

    Greetings, Joop

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joop dziękuję :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. OOOO, pomidorki pierwsza klasa! Żeby tylko słota ich nie załatwiła. Dynie konkursowe, moje mniejsze nieco, ale się spóźniłam z wysadzeniem - mea culpa:)Sałatka pycha, też robimy, jak dodasz orzechy, jogurt waniliowy i wiórki kokosowe, to masz taki deser, że palce lizać:) Jesień wychodzi już z każdego bloga...oby słoneczna była, to nie będzie tak żal lata...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ondrasza mam nadzieję, że pogoda jeszcze trochę pozwoli pomidorkom dojrzeć a jak nie, będą dojrzewać na parapetach. Do nieco zmienionej sałatki spróbuję wnuki namówić, może się uda :)
      No jesiennie już, też liczę na dużo słońca jeszcze.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Nice series Talibra. Love the little hands with prunes :) The cat is gorgeous, beautiful blue eyes! And your tomatoes look very appetizing and I love the sunflowers!
    Have a wonderful week, Louise

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Louise dzięki, to były dwa piękne dni, z dziećmi, kotem i ogrodem ze słonecznikami.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Dynia olbrzym! Moje pomidory niestety nie przetrwały, zaraza je zdziesiątkowała:( Pozdrowienia dla wnuczek i dla Ciebie także!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pawanno a tu pomidorów jeszcze całe mnóstwo oby się tylko nie rozpadało na dobre. Przywiozłam sobie trochę i od razu w mojej kuchni zapachniało latem.
      Dzięki za pozdrowienia, przekażę.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Wszystko piekne i apetyczne! Sałatkę wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mażenko wypróbuj :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. Rzeczywiście inwazja pomidorów. U mnie też obrodziły ale po ostatnich deszczach widzę, że długo już nie wytrzymają. Będzie sałatka z zielonych. Dynia cudna a salatki owocowe bardzo lubię. Pozdrawiam cieplutko i życzę słoneczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo słoneczka było dzisiaj trochę ale już znowu pada. Te pomidorki też nie zdążą dojrzeć w ogrodzie. Nie spytałam po co im ta dynia :)
      Pozdrawiam serdecznie, miłego wieczoru.

      Usuń
  8. Na wsi jest jednak fajnie. Szybka sałatka z ogrodu, leniwy kot i duuużo spokoju. To ostatnie chyba najważniejsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tojav o tak, spokój, cisza, linia horyzontu jakby dalej niż w mieście.
      Pozdrawiam serdecznie, miłego wieczoru.

      Usuń
  9. Ja już ze swoich śliwek zrobiłam konfitury! Pycha! A pomidorki robią wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oskka takie domowe konfitury pyszne są :) A ja lubię śliwki w każdej postaci.
      Pozdrawiam serdecznie, miłego wieczoru.

      Usuń
  10. Dobrze, że mimo niepogody bardzo udane dwa dni Talibro. Tyle wspaniałości ogrodowych - dynie :), sałatka (muszę spróbować) no i przede wszystkim że z wnukami.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogusiu takie dni bardzo sobie cenię, będę miała co wspominać na starość :) Moja rodzina jest dla mnie najważniejsza.
      Pozdrawiam serdecznie, miłego wieczoru.

      Usuń
  11. Każda pora roku obdarza nas po swojemu, ale sałatka, kwiaty, warzywa robią wrażenie - kociak też :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bustani jesień też ma swoje zalety :)
      Pozdrawiam serdecznie, miłego wieczoru.

      Usuń
  12. Piękne i apetyczne są te Twoje pomidorki dojrzewające na słonku. Chyba w przyszłym roku posadzę kilka krzaczków w moim przydomowym ogródku. Będę mogła podziwiać jak rosną i dojrzewają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posadź, posadź, pomidory prosto z krzaczka są naprawdę rewelacyjne i pachną pomidorami z dzieciństwa.
      Pozdrawiam serdecznie, miłego wieczoru.

      Usuń
  13. Co roku zastanawiam się, co ja zrobię bez świeżych pomidorów. Jak to przeżyć? Pozostają przeciery, a to już nie to.
    Fanka pomidorowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gaju oj będzie Ci ciężko :) Ale przeciery z własnych świeżych pomidorków na pewno pomogą Ci przetrwać do następnych zbiorów.
      Pozdrawiam serdecznie, miłego wieczoru.

      Usuń
  14. Kot skradł moje serce. W ogrodzie już wszystko powoli dochodzi.A w górach spadł śnieg. ja go czuję.Trzymaj się cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maszko moje też :) Ja nie chcę jeszcze zimy, czekam na kolorową, piękną słoneczną jesień. Trzymaj się i Ty, nie daj się :)
      Pozdrawiam serdecznie, miłego wieczoru.

      Usuń
  15. Jest prawie spaść Talibra i tu w Holandii, jesień również rozpoczął. Miło, że do sałatki są ze swoimi wnukami śliwek i winogron. You dynia wygląda bardzo geod out. Piękny kot.
    Pozdrowienia, Helma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień Helmo i to deszczowa, dzisiaj znowu padało.
      Pozdrawiam serdecznie, miłego wieczoru.

      Usuń
  16. jaka wielka dynia !!!! i te słoneczniki jest pięknie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Dorota, dzięki :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)