poniedziałek, 21 września 2015

Pentas lanceolata - Piętak lancetowaty

Dostałam tę sadzonkę z informacją, że w naturze rośnie w Afryce. Rozesłałam zdjęcia tu i ówdzie i dowiedziałam się, że to Pentas lanceolata po polsku nazwany dość dziwnie Piętak lancetowaty. Nigdy nie spotkałam się z tą rośliną, może pokazywała ją Grażynka ale nie pamiętam. Potrzebuje dużo słońca i ciepła, ciekawa jestem jak będzie u mnie rosła, czy przetrwa na parapecie zimę. W ciepłych krajach oblegana jest przez motyle, przyciąga je pewnie jakieś smaczne jedzonko znajdujące się w wydłużonym lejku. Może przyciągnie do mnie w przyszłym roku pazia królowej :)




30 komentarzy:

  1. Śliczne ma kwiaty ale to chyba jakis rarytas bo nigdy nie widzialam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agata też do tej pory go nie widziałam, podoba mi się :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Ciekawa roślina, życze udanej uprawy. Oraz odwiedzin Pazia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Luna dzięki, może będzie ładnie rosła.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Nie znam tej roslinki, w poludniowej Ameryce jej nie widzialam, a ladna jest bardzo! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażynko myślałam, że może u Ciebie rosła.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Piekne ma kwiaty, ale tez jej nie znam.
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorothea te kwiatki już przekwitły ale pojawiły się nowe pączki. Może będzie kwitła całą zimę?
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Piękna. Nigdy jej nie widziałam. Życzę, żeby przetrwała i przyciągnęła pazia:):):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, może przetrwa i pazia latem przyciągnie :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Oryginalna roślinka, przyznam, że z tymi na parapetach nie bardzo sobie radzę. Życzę aby Ci kwitła całą zimę, no i oczywiście życzę pazia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu u mnie na parapetach też nie ma tłoku, nie wszystko chce rosnąć, nawet storczykom się nie podobało. Ale z tą popróbuję :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. A real beauty this plant; love the pinkish flowers!
    I am sure you will have success with it, you have a green thumb! ;)
    Regards, Louise

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Louise dziękuję, z roślinami doniczkowymi nie bardzo mi wychodzi :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. Roślinka nadzwyczajnej urody, życzę powodzenia w hodowli :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beata dzięki, myślę, że się uda.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. ciekawa roślinka,ciekawe jak zimuje w naszych warunkach.Choć wydaje mi się,że nie powinno być problemu::)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko na pewno będzie zimować na parapecie :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  10. Ciekawa roślinka, ładnie się prezentuje. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo miło, że masz sadzonki tej rośliny.
    Kwiaty są również bardzo miło widzieć.Kleru jest również fantastyczne. Roślina ta rośnie bardzo dobrze z tobą. Świetny weekend.
    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Helmo dziękuję, weekend był bardzo udany :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Zjawiskowa roślinka z cudownymi oryginalnymi kwiatkami !!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ela dzięki, ma zamiar znowu zakwitnąć :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. Super i jeszcze takiej nie widziałem . Ma ciekawe te trąbki kwiatowe :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzysiek ciekawa jestem jak będzie rosła na parapecie bo póki co wypuszcza tylko nowe kwiatostany a ja bym chciała, żeby poszła w górę :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. Bardziej pasowała by mi nazwa piątak, ale piętak też ładnie. Sam kwiat jest piękny i może zrobię jego wersję quillingową. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tojav ciekawa jestem efektu :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  15. Flowers are beautiful. They can be placed on the desk and make the room fresher and more comfortable.

    Helen @ TeFl Training

    OdpowiedzUsuń

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)