piątek, 30 maja 2014

Weekend z ptakami

Poprzedni weekend spędziłam w 7 Ogrodach  gdzie zostało zorganizowane spotkanie na temat ptaków. Pasjonaci ze Stowarzyszenia Ptaki Polskie przedstawili swój program zachęcając do zakładania lokalnych Klubów Ptaków Polskich propagując hasło jestem na pTak.  Podczas całego pobytu ciekawie opowiadali o ptakach, o ich zwyczajach, rozpoznawali ptaki po głosie.





Większość czasu spędziłam nad stawami, usiłując sfotografować trzciniaki, szybkie są, udało mi się ale z dość dużej odległości.
Po raz pierwszy zobaczyłam kukułkę, orlika krzykliwego - para dość często pojawiała się na horyzoncie, raz pojawiła się nad naszymi głowami wyjątkowo nisko.








24 komentarze:

  1. Choć mieszkam obok bardzo dużego miasta to bardzo się cieszę, że budzi minie ptasi trel. Na moim osiedlu są wszelkiej maści od najmniejszych wróblowatych, po sokoły i jastrzębie.
    Mamy szczęście żyjąc w kraju, gdzie najwięcej w Europie jest ptaków śpiewających i gdzie hołubi się tak bociany.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie najwięcej wróbli, robią sobie gniazda w żywopłotach i hałasują już od rana :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Aldia arkadia ładnie tam jest i tak spokojnie.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Ależ zazdroszczę tych spotkań i zdjęć, które mogłaś zrobić :)) serdeczności posyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko całe cztery dni chodziłam z aparatem i polowałam na ptaki :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Oskka super, dobrze się tam wypoczywa, lubię tam jeździć.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Och, jak Ci zazdroszczę nauki rozpoznawania ptaków po ich trelach.

    Od jakiegoś czasu do mojego ogrodu zalatuje mały ptaszek i charakterystycznie gwiżdże. Zaczęłam go w końcu przedrzeźniać, więc przysiadł na ogrodzeniu wyraźnie zaintrygowany. Przewertowałam atlas ptaków by sprawdzić co zacz, ale żaden mi nie pasował. No i nie wiem jaki to jegomość w szaro rudny surduciku :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłko postanowiłam zimą douczyć się :) Byłam pod wrażeniem ich wiedzy, zwłaszcza Dawida, który zna każdego ptaka. Szkoda, że nie zrobiłaś mu zdjęcia, ja też mam jednego i nie wiem co on za jeden, nie zdążyłam już spytać, pokażę któregoś dnia.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Podoba mi sie ta inicjatywa:) Tez jestem na pTak:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy, pouczający wpis - dziękuję!
    Ptaki i mnie fascynują. Oczywiście znam te podstawowe, odwiedzające mój ogród, ale chciałoby się więcej.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga ja też zaczynałam od tych przylatujących do mojego ogrodu, z czasem zaczęłam zauważać inne. Bardzo mnie cieszy każde udane zdjęcie ptaków, niech ich będzie coraz więcej w mojej okolicy.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. Ciekawy wpis a i fotki rewelacja :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Bogusiu, a Ty widzę ugrzęzłaś w metrykach :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Zdjęcia cudowne! Chyba nie trzeba udowadniać, że ptasi śpiew jest przyjemniejszy od hałasu silników samochodowych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Mażenko, na pewno nie trzeba.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  10. super fotki,a takie spotkania napewno są ciekawe i zachęcaja do wychodzenia z domu z aparatem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika dzięki, ja zawsze aparat mam przy sobie :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. Wspaniałe są takie stowarzyszenia. Swiadczy to dobrze o tych ludziach, że chcą działać i przeciwdziałać bezmyślności innych.
    Ja i moi sąsiedzi, założyliśmy stowarzyszenie (świeżutko) Dobre Widoki dla Gminy, też ma zajmować się okoliczną przyrodą i nie tylko. Chcemy też przeciwdziałać głupim pomysłom naszego wójta....Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu na pewno robią coś dobrego dla otoczenia, dla przyrody. Gratuluję Tobie i Twoim sąsiadom, nie zawsze pojedynczy człowiek może coś zrobić, stowarzyszeniom łatwiej. Powodzenia.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Również ten blog jest bardzo piękna. Więc byli na spotkaniu i widzę ogrody amazing obrazek armii. Piękne odbicia w wodzie. Fajne, że można sfotografować, które się do lotu. Cuckoo i orzeł
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pojechałam Helmo, to było wspaniałe spotkanie, w pięknym otoczeniu, warto było pojechać.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)