poniedziałek, 24 lutego 2014

Moja wiosna przylaszczkami stoi :)

Hepatica transsylvanica 'Konny Greenfield' nigdy tak wcześnie nie kwitła. A w tym roku proszę, już kwitnie i pojawia się coraz więcej kwiatów :) Nie ma jeszcze krokusów ale gdy nadal będzie tak ładnie to lada dzień pokażą się kwiaty.
Dzisiaj trochę popracowałam, wycinałam stare liście epimediów, robię to zawsze na samym początku, potem można powycinać wychodzące pędy kwiatowe albo podeptać kiełkujące obok rośliny.



Ładnie kwitną przebiśniegi, dzięki nim rozpoczęłam już w tym roku sezon na kwiaty cięte :) Nie mogłam się oprzeć i przyniosłam trochę tych drobnych, pachnących kwiatków do domu.



42 komentarze:

  1. Aż zazdroszczę! U mnie przebiśniegi też kwitną, przylaszczki jeszcze nie....Wiadomo, wschód. Pozdrawiam wiosennie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu zakwitną i u Ciebie :) Ja czekam na krokusy bo tu i ówdzie już widziałam kwitnące.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Ja też zazdroszczę. U mnie jeszcze nic nie kwitnie...
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu bo u Ciebie to jakiś biegun zimna chyba :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. U mnie też kwitną przebiśniegi.
    Mam nadzieję, że moje przylaszczki również zakwitną.
    Mam inną odmianę. Kwiaty są pojedyncze.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo na pewno zakwitną, nie było zimy więc nie powinny przepaść. I ślimaków będzie zdaje się całe mnóstwo, pełno ich pod liśćmi.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Śliczna wiosna u Ciebie :))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bustani dzięki ale nie jestem zachwycona, że się tak śpieszy.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Oj, jakie cudne! u mnie przylaszczki dopiero w pączkach. Twoja odmiana jest fantastyczna!
    Pozdrawiam,
    m.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda ta odmiana mnie zaskoczyła w tym roku, wyjątkowo wcześnie zakwitła.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Uwielbiam wiosnę! Kolorowo u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię, czekam zawsze na nią ale tak wczesnej nie spodziewałam się :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. Przylaszczki Ci cudownie kwitną, a i przebiśniegów mam dużo. WIOSNA :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładnie zakwitły, chyba to już rzeczywiście wiosna :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. Przecudna!!!
    Raz w życiu widziałam w naturze i nie zrobiłam fot mimo, że miałam aparat. Życiowe problemy przyniosły mi na myśl, że przed oczami mi się robi niebiesko.
    Mnie krokusy nie lubią. Trzeci rok je sadzę na balkonie. Proszę podpowiedz, mam je teraz podlać, nie chcę aby zgniły mi cebulki?
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja w naturze jeszcze nie widziałam przylaszczek, w naszych lasach nie ma, nie widziałam też w lasach Pojezierza Drawskiego. Może kiedyś na nie trafię :)
      Krokusy w glebie mają sporo o tej porze wilgoci, myślę, że gdy masz suchą ziemię to możesz je podlać. Ważne by nie stały w wodzie. Do trzech razy sztuka, może w tym roku Ci zakwitną.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Bardzo urodziwe przylaszczki , muszę koniecznie rozejrzeć się za tą odmiana, kolory cudne, ostatnio wzięło mnie na niebieski w ogrodzie :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta odmiana jest dość żywotna, niektóre nie bardzo chcą rosnąć. Kolor niebieski wart miejsca w ogrodzie :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  10. Śliczne te przylaszczki,u mnie też już pokazały się krokusy,prymule całą zimę kwitną-bynajmniej owady maja co jeść:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przylaszczki o tej porze cieszą, na krokusy ciągle czekam :) Prymule u mnie marne, zobaczę jak będą kwitły.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. Alez piekne te przylaszczki . musze takie zdobyc!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne Kasiu, poszukaj ich :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. tylko przebiśniegi krótko stoją..
    Muszę się swoim przylaszczka przyjrzeć. Czy Twoje piękności są z tego roku ?
    Moje epimedium nie zmarzło- liście są piękne. Zwykle nie ma czasu wycinać liści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zofijanno jeszcze stoją :) Te przylaszczki posadziłam 4 lata temu, trafiłam z miejscem bo ładnie rosną. Ja zawsze wycinam wiosną stare liście epimediów, wyrastające kwiaty i nowe liście ładniej wtedy wyglądają.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. Hejka!
    U mnie jeszcze śpią ale niedługo, ale za chwilę........

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia doczekasz się i Ty :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. Le tue epatiche sono sempre bellissime! Complimenti, ogni anno le guardo :)

    Un saluto!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pontos dzięki, ładnie kwitnie :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  15. Same piękności u Ciebie:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ana dzięki, wiosna jest piękna :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  16. Białe przebiśniegi przywołują wspomnienie zimna ale przylaszczki - błękitem przywołują cudowne, ciepłe niebo. Gdy byłam mała pamiętam przylaszczki z lasów , teraz faktycznie dawno ich nie widziałam..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mażenko zawsze czekam na przylaszczki po zimie, wypatruję pierwszych kwiatów.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  17. Piękne kwiaty, aż miło patrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Avelino miło, wreszcie kwiaty po zimie :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  18. Piękne masz przylaszczki. Uwielbiam te kwiaty, są dość drogie jak na cebulowe ale warte swojej ceny. A śnieżyczki też ładnie Ci się chowają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Luna akurat przylaszczki nie są cebulowe ale ceny mają różne to fakt :) Zawsze więcej kosztują nowości, z czasem te ceny robią się bardziej przystępne.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  19. Przylaszczki są przepiękne.:) Bardzo fajnie, że możemy juz cieszyć oczy takimi obrazkami. Oby tylko jakas zagubiona zima nie narobiła zlego pączkom na gałęziach i takim własnie kwiatom. Pozdrawiam Talibro :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzena oby, jakoś nie bardzo cieszy mnie ta pogoda i nie spieszę się z pracami, nie odkrywam kwiatów, coś tam tylko wycinam, przycinam.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  20. Jaki piękny niebieski kolor, to Przylaszczka trans Sylva Nica. Naprawdę bardzo piękny kwiat. Wiosna jest w świecie na początku.
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Helmo dzięki, przylaszczki to już wiosna :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)