poniedziałek, 16 czerwca 2014

Campanula 'Sarastro' i wczorajsze piwonie

Dzwonek 'Sarastro' kupiłam na wiosnę, teraz zakwitł. Ma fantastyczne długie fioletowe dzwonki, atrakcyjne są także pąki w takim mocno bordowym kolorze. Mam nadzieję, że będzie się dobrze rozrastał.




Ciągle kwitną piwonie, mam odmiany, które jeszcze są w pąkach. Na ostatnich zdjęciach jest najnowszy mój nabytek odmiana 'Harianin'. Nie kwitła w tamtym roku natomiast w tym pojawiły się dwa kwiaty w pięknym, nasyconym kolorze z cudownym środkiem.








25 komentarzy:

  1. Piękne te piwonie z kędzierzawym środkiem :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się bardzo podobają :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Bellissima la Sarastro, é una delle mie preferite! Complimenti anche per le peonie! Bellissime!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pontos dzięki, 'Sarastro' jest bardzo efektowny a piwonie o tej porze to bajka :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Hi Dear,
    your campanula is wonderful. Have to put it on my list. Thank you for sharing!
    All the best and lovely days
    Elisabeth

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elisabeth witaj, to piękny dzwonek, warto znaleźć na niego miejsce w ogrodzie.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Co jeden to piękniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzwonek ciekawy, a piwonie imponujące. Nie wiem, czy wszystkie pachną? Dla mnie ich zapach, to zapowiedź lata. Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gaju chyba wszystkie pachną, zawsze je wącham i każda pachnie inaczej. Znalazłam jeszcze miejsce na dwie odmiany, lubię gdy kwitną i lubię je w wazonie.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Dzięki Mażenko, bardzo lubię piwonie i czas gdy kwitną.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej, jeszcze masz piwonie? Sliczne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa kolekcja piwonii i do tego jeszcze kwitnących :))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze kwitną, ale przekwitają już te najpierwsze.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Niesamowite piwonie - prawdziwy cud natury! Niestety u nas już przekwitły:(
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justine są naprawdę cudowne, wszystkie bez wyjątku, te pełne i te pojedyncze.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  10. Piękne odmiany piwonii, przecudnej urody kwiaty!
    Moje piwonie po latach przestały kwitnąć, większość przesadziłam w słoneczniejsze miejsce. Mam nadzieję, że w przyszłym roku obsypią się kwieciem:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu na pewno w przyszłym roku będziesz podziwiać ich kwiaty.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. Domyslam sie, ze dzieki piwoniom ogrod przepieknie pachnie. Moja niestety podjadlo cos przy korzeniu i zwiedla. Kupilam druga, ale jest malenka, wiec troche sobie poczekam na te aromaty. Pozdowionka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pachnie, pachnie, piwonie pięknie pachną. Na kwiaty z malutkiej sadzonki trochę poczekasz ale ile potem będziesz miała radości :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Obejrzałam wszystkie posty piwoniowe - piękne masz kwiaty. Szczególnie przypadły mi do gustu Do Tell oraz bezimienne z drugiej i trzeciej fotografii w tym artykule. Jakie to odmiany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piwonie lubię bardzo i czekam zawsze na ich kwiaty z niecierpliwością. Na drugiej fotce ta różowa z jasnym środkiem to 'Bowl of Beauty' a ta biała to 'Miss America".
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)