piątek, 20 czerwca 2014

Dni storczyka w koszalińskim "PLONIE"

Dzisiaj i jutro w centrum ogrodniczym "PLON" odbywają się Dni storczyka i porad ogrodniczych z Witoldem Czuksanowem. Moje ogrodowe przyjaciółki kazały mi zrobić rano rekonesans ponieważ nas interesowały tylko storczyki gruntowe. Przed wejściem porad udzielał Witold Czuksanow, pokazywał jak sadzić storczyki do doniczek, jak wybierać podłoże, jak je pielęgnować. Niestety storczyków gruntowych nie było, liczyłyśmy, że właścicielka przywiezie coś ciekawego. Nacieszyłam więc oczy storczykami na parapet, nie kupuję ich już od pewnego czasu ale podziwiam zawsze gdy jest okazja :)








23 komentarze:

  1. Piękne i teraz dostepne.Większość, które kupuję czy dostaję zakwitają wielokrotnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz można w nich przebierać do woli, niestety u mnie nie bardzo chcą kwitnąć ponownie i już ich nie kupuję.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Wszystkie są piękne ale zwróciłam uwagę na zdjęcie nr 4 i połączenie żółtego z czerwonym środkiem. Tylko podziwiać !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu wszystkie mi się podobały, był naprawdę bardzo duży wybór :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Naprawdę urocze. Szczególnie te "nakrapiane". :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu witaj, chyba każdy by znalazł coś dla siebie :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Tych "parapetowych" wybór jest ogromny, aż oczy bolą od kolorów. W domu mam dwa i ciągle kwitną - miło na nie patrzeć. A storczyki gruntowe można kupić w szkółce - adres www. sadzawka.pl
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz a u mnie nie kwitną. Dzięki za adres, zajrzałam tam ale wolę obejrzeć sadzonkę na własne oczy :) Poprzednio było tu w sprzedaży Cypripedium reginae po 50 zł, było jeszcze parę doniczek ale z jednym pędem. Myślałyśmy, że może coś nowego właścicielka przywiezie.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Ja nie mam jeszcze zadnego, a u innych zawsze wpadną mi w oko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś pojawią się i u Ciebie :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Storczyki są przepiękne. No i fajnie, że widziałaś Witolda Czuksanowa ;) Ja to tylko z telewizji znam tego pana :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne są, każdy kusi swoja urodą :) Witolda Czuksanowa znam osobiście :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. Hi hi, ja również przypadkiem zaszłam do Plonu, nie wiedząc nic o takim gościu :) I widziałam go na własne oczy. Ze storczyków tylko na miltoniach zawiesiłam oko. Szukałam fuksji i lantany, ale nie znalazłam ładnych. Pozdrawiam serdecznie, Wiesiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miltonie też zauważyłam, piękne. Zrobiłam trochę zdjęć w centrum, które aż kipi od balkonowo/tarasowych roślin ale nie zdążyłam spytać czy mogę je umieścić na blogu więc tylko pokazałam parę zbliżeń storczyków. Byłam na Połczyńskiej ale interesowały mnie byliny, może tam znajdziesz to czego szukasz :)
      Pozdrowienia odwzajemniam, miłego dnia, mimo pochmurnej pogody i deszczu :)

      Usuń
  8. Piękne kwiaty. te na parapet też lubię.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne, coraz częściej widać je w oknach. Gdy byłam w Danii to widać je było na każdym parapecie :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Fajna wyprawa, zawsze można dowiedzieć się czegoś nowego, no i oczywiście zobaczyć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszula my zawsze znajdziemy sobie jakąś roślinkową rozrywkę :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  10. Witaj Lindo, dziękuję :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze mnie zachwycają storczyki i choć sobie obiecuję, że nie kupię nic to i tak wracam z doniczką. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno się im oprzeć gdy dobrze rosną :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Ja też odchodzę od doniczkowych storczyków. Mam co prawda 5 sztuk wakacjujących na drzewie i niestety - kwitną. Inaczej już dawno poszły by do kompostu ;)

    Czy pan Czuksanow oddzielony był szybą od widzów ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłko Ty odprawiasz jakieś czary i kwitną :)
      Nie był za szybą, stał przy stole na którym miał potrzebne akcesoria do sadzenia storczyków, rozmawiał, pokazywał jak je sadzić i dawał komuś z obserwujących tę doniczkę z rośliną. Można było podejść, przywitać się i porozmawiać :)
      Pozdrawiam Ciebie serdecznie, miłego wieczoru.

      Usuń

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)