niedziela, 22 czerwca 2014

Ślazownik 'Little Princes' i ważki

Sidalcea malviflora 'Little Princes' to mój nowy nabytek. Jest niska, ma mieć około 40 cm wysokości, zobaczymy :) Spodobały mi się jej kwiaty, mam nadzieję, że będzie bujnie kwitła i z czasem da ładną, różową plamę na rabacie. A może przyciągnie motyle?





Ważka płaskobrzucha często pojawia się w moim ogrodzie, najczęściej siada na wystającym patyku lub wysokim pędzie kwiatowym. Ale przylatuje tylko złotawa samiczka, tego niebieskiego samczyka spotkałam w 7 Ogrodach. W dzień ważka jest bardzo ruchliwa, nie pozwoliła mi podejść bliżej, nie udało mi się zrobić takich zbliżeń jak tutaj :)






40 komentarzy:

  1. Piękne ujęcia :)
    Az warto żyć :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kris, przyroda jest cudowna :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Takiej ważki jeszcze nie widziałem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta u mnie pojawia się często, nieraz przylatuje też szablak krwisty.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. do mnie też parka przylatuje i składa jajka:)a ślazownik ładny,przypomina dziką odmianę ślazu piżmowego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To będzie ich u Ciebie więcej :) Kwiatki mają podobne, ładne są.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. piękne ważka, fajne zdjęcia : )

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam biala odmiane. I....pelno pszczol!
    Cudowne wazki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Białe też bym nabyła :) Zobaczę czy te spodobają się pszczółkom i motylkom :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Ważki jakoś tak mnie zawsze trochę przerażają... Ale ten subtelny, jasny róż ślazownika jest ujmujący! :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ważki to drapieżniki :) Ten kolorek też mi się podoba.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. Urocza roślinka. Też ją mam ale widzę,że muszę zmienić jej miejsce na bardziej słoneczne.Ważka cud. Przylatywała jedna na moją makową łąkę ale trudno jej było zdjęcie zrobić. Masz farta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolą słoneczne stanowiska, lepiej kwitną. Ważki są śliczne, cieszę się gdy uda mi się je sfotografować, jeszcze czekam na pazia królowej, może przyleci :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. Zawsze podziwiam Twoje piękne zdjęcia a ważka w zbliżeniu wygląda niesamowicie:) Mieszkając w mieście człowiek tak dużo traci nie widząc tak zachwycającej i pięknej natury:(
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justine dzięki, niestety w murach trudno o takie wrażenia.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Beautiful pink malva Talibra! Love these flowers... Nice shots of the dragonflies.

    Hello from Canada!
    Louise : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Louise, dawno Ciebie nie było, dziękuję :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  10. Kwiaty cudowne, ważka tez. Tyle słońca na Twoich zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Mażenko, chwytam chwile słońca, od paru dni u nas pochmurno i deszczowo jest.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. Gdyby pozostała takich niewielkich rozmiarów, to byłaby w sam raz do mojego ogrodu :))
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bustani zobaczę, też wolę żeby była takiego wzrostu :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Wiesiu, ja wczoraj natknęłam się na Połczyńskiej na wielkie kępy serduszki Valentine, za śmieszne 12 zł :) Może byś chciała sobie kupić też?
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawdziwa okazja, dzięki, pewnie tam zajadę, wprawdzie kupiłam na targach wiosną ale ja lubię tak parami :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. Prześliczne zdjęcia ważek! Jak baletnice:) Kiedyś siedziałam nad stawem i patrzyłam jak wychodzi z brzydkiej larwy, tylko się wykluła momentalnie została zjedzona przez przelatującego ptaka:) Życie jest ulotne.....Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj szkoda, miała pecha jak mówi moja wnuczka :)
      Dzisiaj ważki nie było, latał taki malutki motylek, zaczynają kwitnąć driakwie może przyciągną ich trochę.
      Pozdrawiam serdecznie, miłego wieczoru :)

      Usuń
  14. Mmmmmm.... Cudowne zdjęcia ważki płaskobrzuchej! Gratuluję! To jeden z moich ulubionych gatunków ważek :-). Na naszym blogu też dzisiaj ważkowo (kamasutra według ważek - czyli jak one "to robią", hi hi hi) :-) - zapraszamy.
    Gorące pozdrowienia z chłodnej i mokrej Opolszczyzny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, też je lubię bo widać je z daleka :) Widziałam Wasze ważki, świetne zdjęcia, w tamtym roku w "takich" pozycjach udało mi się sfotografować szablaki.
      Pozdrawiam serdecznie, u mnie od paru dni w dzień ciepło, wieczorem zimno.

      Usuń
  15. Wspaniałe zdjęcia, pozazdrościć tylko :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ohhhhhhhhhhh ... co za wspaniały po!
    Wspaniałe są Twoje kwiaty z pięknym miękkim różowym kolorze. Wy ważki są naprawdę fantastyczne! Ostry, wyraźny i świetnie kolor.
    Moje gratulacje,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Helmo dziękuję, dopisała pogoda i światło.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  17. Przepiękny kwiat, taki delikatny i bardzo oryginalny ! Gratuluję fantastycznych zdjęć ważek ! Widziałam u siebie niebieską ważkę ale nie chciała pozować do zdjęć.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Elu :) Widziałam ją ponownie ale pogoda nie pozwala na zdjęcia, pada, pochmurno jest.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  18. Ważka to istota przecudna. Kiedyś jeden okaz pozował mi kilkadziesiąt minut w Kazimierzu Dolnym. Piękne fotki, te duże ważki trudno upolować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, ważki to interesujące stworzenia, mają niesamowite oczy i bardzo ciekawe wzory na skrzydełkach. Nieraz pozwolą się fotografować, nieraz tylko przelatują i nie chcą usiąść ani na chwilę.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  19. A to ciekawe ważki. Zdjęcia jak zwykle powalające :) Nowy nabytek niezwykle udany. Piękny, delikatny kolor ,śliczny pokrój . Pozdrawiam i miłego tygodnia życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, tym nowym nabytkiem cieszę ciągle oczy, coraz bardziej się rozwija.
      Pozdrawiam serdecznie, wzajemnie miłego tygodnia życzę.

      Usuń

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)