środa, 27 października 2010

Nalewka brzoskwiniowa

Następna nalewka z letnich owoców, która trafiła już do butelek. Nalewka ma ciepły, brzoskwiniowy kolor, brzoskwiniowy smak i aromat, ładnie się sklarowała. Chyba jest trochę za słodka, ale jak postoi to może straci nieco tej słodyczy.

Przepis:
1,5 kg brzoskwini,
0,5 l spirytusu,
0,5 l wody,
1 kg cukru,
2 pestki.
Owoce pokroić na ćwiartki, usuwając pestki. Słój napełnić brzoskwiniami przesypując cukrem, przykryć ściereczką i zostawić na noc by puściły sok. Następnego dnia dodać roztłuczone pestki, zalać spirytusem rozmieszanym z wodą. Zakręcić, pozostawić na 2 m-ce. Przefiltrować, zlać do butelek i pozostawić na następne 2 m-ce.

6 komentarzy:

  1. Nalewki wyglądają bardzo apetycznie. Butelki wspaniale ozdobione.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię podobnie, ale cukru daję najwyżej 30 dag.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zenon witaj :) Moja była za słodka ale myślę, że 30 dkg to trochę mało, zresztą zależy to od owoców i i gustu nastawiającego nalewkę. Ja lubię słodkie nalewki :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. No to spróbuję. Chyba rzeczywiście trochę za dużo cukru. Odsłodzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbuj, widziałam, że masz piękne, zdrowe brzoskwinie. Ja nastawiłam już nalewkę z derenia, ma największe wzięcie :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)