sobota, 23 października 2010

Nalewka imbirowa

Nastawiałam już tę nalewkę w ubiegłym roku, wykorzystywałam ją jako środek przeciwgrypowy, rozgrzewający po zimowych spacerach. Pachnie imbirowo-miodowo-cytrynowo i ma piękny jasny kolor.

Przepis:
10 dkg świeżego imbiru,
2 duże cytryny,
0,75 l wódki,
pół szklanki cukru,
4 łyżki miodu.
Umyty imbir obrać i pokroić w plasterki, cytryny obrać, pokroić w ósemki. Zasypać cukrem, dodać miód, wódkę, zamknąć w słoju na miesiąc. Potrząsać słojem od czasu do czasu. Nalew zlać, przefiltrować, odstawić, aby nalewka dojrzała na co najmniej trzy miesiące.
Ja robiłam podwójną porcję, ponieważ zapotrzebowanie mojej rodziny na taki lek przeciwgrypowy zimą wzrasta :)


25 komentarzy:

  1. Patrząc na Twoje zdjęcia i opis przygotowania coraz bardziej skłaniam się do zrobienia jakiejś naleweczki. Ta wygląda apetycznie. Czy potrzebuje jakiegoś specjalnego miodu czy wielkokwiatowy wystarczy?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wybieram takie prostsze przepisy,ta nalewka jest naprawdę prosta do zrobienia i składniki takie "ku zdrowotności" :)
    Tu dodałam miód lipowy ale nie taki ze sklepu tylko od pszczelarza, myślę, że wielokwiatowy też będzie dobry.

    OdpowiedzUsuń
  3. Skopiowalam sobie przepis :))
    Musze sprobowac. Uwielbiam imbir i ta nalewka tak apetycznie prezentuje sie na Twoim blogu...
    Piekny kolor :)
    Pozdrawiam Halina

    OdpowiedzUsuń
  4. Spróbuj, jest naprawdę dobra na zimowe dni.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Talibra - zdrowotnie jak zdrowotnie, ale ja bym ja tak bardziej hedonistycznie potraktowal :))))

    OdpowiedzUsuń
  6. Marinik, przecież, że nie czekam aż będę chora by się leczyć, tylko od czasu do czasu konsumuję :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niedawno rozlałam tą nalewkę do butelek i przy okazji troszkę ją skosztowałam :) Jest pyszna :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam imbir, ale w formie nalewki to jeszcze nie miałam przyjemności.A właśnie ostatnimi czasy dostałam weny na robienie nalewek. Więc zostaję obserwatorem i nic tylko zaczynam:)A jeżeli masz ochotę, to zapraszam do mnie:)http://lifegoodmorning.blogspot.com/ Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie :) Nalewkę zrób, przyda się w zimowe wieczory :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Tak, już kupiłam wszystkie składniki i będę działać. Dziękuję:)

      Usuń
    3. Powodzenia!
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Lux nalewka, robię już drugi raz...lepsza na zimowe wieczory i zapobiegawczo przeciw przeziębieniom jakby znalazł.

    OdpowiedzUsuń
  10. A czy możesz poradzić jak zrobić tę nalewkę na spirytusie? Czy rozcieńczać go wodą? Będę wdzięczna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak rozcieńczysz pół litra spirytusu pół litrem wody to będziesz miała litr mocnej wódki :) Nalewka z takiej wódki może być za mocna, zależy kto co lubi, można spirytus rozcieńczyć bardziej.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. A ja teraz zamiast kolacji pije lemoniadę woda + miód + sok z cytryny + imbir. Jest to chyba coś podobnego tylko bez alkoholu. Bardzo dobre i zdrowotne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowotne na pewno, nie mam już dobrego miodu bo bym spróbowała jak taki napój smakuje. Kiedyś zrobię. Nalewki zresztą też już nie mam, wyszła :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Wpadłem tu bo zobaczyłem dzwonki , też zbieram ale tylko mosiężne ale te formie kwiatków zauroczyły mnie......no i ta nalewka z imbiru ..jutro idę do sklepu i koniecznie muszę zrobić ....takiej jeszcze nie robiłem
    Pozdrawiam miło
    Andrzej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Andrzej witaj :) Nalewka z imbiru bardzo dobra jest, też nastawię w tym roku bo wyszła :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. Mój luby właśnie poczynił takową nalewkę :) super przepis :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, ciekawa jestem jak będzie Wam smakowała :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. Bardzo mnie zaciekawiła Twoja nalewka i musze chyba taka nastawić...zapraszam do mnie równiez na nalewki ale bozonarodzeniowe;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam u Ciebie, podziwiałam te nalewki, może coś nastawię :) Ta imbirowa jest dobra, wychodzi najszybciej :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)