piątek, 8 października 2010

Nalewka czereśniowa

W ubiegłym roku nalewkę nastawiałam z owoców z własnego drzewa. W tym roku czereśnie nie obrodziły i jak zobaczyłam na rynku czarne, mocno dojrzałe, nieduże czereśnie kupiłam je. Nalewka z nich jest aromatyczna, nie za słodka, ma piękny mocny kolor.

Przepis:
1 kg czereśni
1 l wódki lub spirytusu 50% - ja rozrobiłam 0,5 l spirytusu pół litrem wody
6 goździków
0,5 kg cukru
Umyte czereśnie wsypać do słoja, wrzucić goździki, wlać alkohol, odstawić na 2 miesiące, od czasu do czasu potrząsać słojem. Po 2 m-cach zlać nalew, na owoce wsypać cukier, odstawić na 1 miesiąc, potrząsać by cukier się rozpuścił. Po miesiącu zlać syrop, połączyć z nalewem, rozlać do butelek.
Tradycyjnie nie wyrzucamy owoców, są bardzo smaczne :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)