poniedziałek, 18 października 2010

Nalewka morelowa

Nalewkę morelową robiłam po raz pierwszy. Próbowałam jak smakuje u znajomych, moja smakuje oczywiście całkiem inaczej. Zależy to od owoców - od ich dojrzałości, od ich wyglądu. Nalewka ma delikatny zapach, wyczuwalny lekki smak moreli i oczywiście piękny morelowy kolor - jakże by mogło być inaczej :)

Przepis:
1 kg cukru,
0,5 l spirytusu,
0,5 l wody,
dojrzałe morele 1,5 - 2 kg.
Usunąć pestki, owoce pokroić w kostki i wkładać do słoja przesypując cukrem. Dodać 5 rozłupanych pestek. Zmieszać spirytus z wodą, wlać do słoja, potrząsnąć słojem do rozpuszczenia cukru. Odstawić na 3 m-ce, potem przefiltrować i zlać do butelek.  Tradycyjnie nie wyrzucamy owoców, są wspaniałe do deserów, do lodów - oczywiście dla dorosłych.
W słoju wyglądało to wszystko bardzo nieciekawie, wydawało mi się, że nalewka nigdy się nie sklaruje, parę razy podbierałam nawet  z niej owoce, ale w sumie nalewka bardzo mi odpowiada :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)