środa, 13 października 2010

Nalewka jeżynowa

Robiłam ją po raz pierwszy naczytawszy się przedtem o jej walorach. Jeżyny leśne kupiłam na ryneczku, były bardzo dojrzałe. Nalewka ma wyrazisty smak i wyraźny jeżynowy zapach. Ma bardzo ciemny kolor, jest klarowna, zobaczę jak będzie smakowała gdy postoi z pół roku.

Przepis:
2 kg jeżyn,
1 kg cukru,
2 łyżki miodu,
0,5 l spirytusu,
0,5 l wódki,
3 goździki.
Owoce zasypać cukrem, dodać miód i odstawić na 2 tygodnie aż jeżyny puszczą sok a cukier i miód się rozpuszczą. Często poruszać słojem. Po 2 tygodniach owoce w słoju lekko rozgnieść, wlać alkohol i dodać goździki. Zostawić na 4 tygodnie. Przefiltrować do butelek, odstawić w chłodne miejsce na 6 m-cy.

7 komentarzy:

  1. piłam kiedyś kupną nalewkę jeżynową i smakowała niesamowicie, sezon na jeżyny nadchodzi i chyba sie skuszę na Twój przepis, będzie sie nadawała na długie zimowe wieczory, zapytam jeszcze jak smakowała?

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakuje, została jeszcze jedna butelka :)
    Nie jest to nalewka słodka, cały czas ma wyraźny smak i zapach jeżyn. Ma mocny kolor i nieźle rozgrzewa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. czegoś takiego szukałam, bardzo dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Nalewka pyszna, lecz robiłem bez goździków, bo korzenie zabijają mi smak owoców. Ale de gustibus...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ten zapach nie przeszkadzał, zresztą nie był za bardzo wyczuwalny. Też nie lubię za dużo ziół i przypraw i dodaję je bardzo oszczędnie.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Gdybyśmy się nie różnili gustami, było by może prościej, ale jakoś nudnawo. A wracając do rzeczy, Pani przepis ma tę zaletę, że jest taki "normalny", bez popisywania się znajomością półek w Delikatesach. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    3. Dziękuję :)
      Pozdrawiam serdecznie, miłego wieczoru.

      Usuń

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)