sobota, 1 stycznia 2011

Ogród skalny w Poznaniu

Styczeń długi, własne ogrody przysypane śniegiem pozostaje powspominać zwiedzane ogrody, prywatne i botaniczne. Zacznę od ogrodu Państwa Hoppel,  ogrodu pełnego sasanek, miniaturowych iglaków i kolekcjonerskich okazów, z zimną szklarenką dla roślin nie lubiących wilgoci. Nie spodziewałam się, że w niedużym, przydomowym ogrodzie można tak doskonale przygotować stanowiska dla skalnych rarytasów stanowiących pasję Gospodarza ogrodu i posadzić tak ogromną ilość pięknych roślin.
Pozdrawiam serdecznie Właścicieli ogrodu :)
Zapraszam na wycieczkę...









10 komentarzy:

  1. Bob, dziękuję, to bardzo interesujący ogród, rośnie w nim sporo skalnych roślin z całego świata, warto by było zobaczyć go jeszcze w innej porze roku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziwiam ludzi, którzy potrafią tak zadbać o swoje ogrody. Widać zapał i pasję.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wkraj, ja też podziwiam, taki ogród to spory obowiązek ale i ogromna przyjemność i satysfakcja z włożonej pracy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam! Dziękuję serdecznie za miłe słowa na moim blogu. Cieszą mnie Twoje odwiedziny i jak zauważyłaś, przystosowałam moją klawiaturę do polskiego alfabetu... postaram się też pisać parę słów po polsku na moim blogu, bo zdaję sobie sprawę, że szwedzki nie jest językiem zbyt popularnym... Mój angielski jest godny pożałowania, ale pracuję nad tym i zapisałam sie na kurs...
    Fajne zdjęcia skalnych rabatek. Ja mam tu dość duży ogród i zaczęłam w zeszłym roku komponować skalną rabatę, ale jakoś marnie sie to przedstawia, zobaczymy...
    Pozdrawiam serdecznie
    Halina

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Halina, lubię do Ciebie zaglądać i podziwiać Twoje zdjęcia.
    W styczniu będę pokazywała duńskie skalne ogrody, może coś uda Ci się coś podpatrzyć i wprowadzić u siebie by Twoja skalna rabata nabrała wyrazu :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hi! beautiful pictures of that place..
    Greetings.. Matias

    OdpowiedzUsuń
  7. Matias, dziękuję, to piękny ogród, inny od tych widywanych zazwyczaj przy domu, widać w nim wielką pasję i zamiłowanie Gospodarza do skalnych roślin. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Titania dziękuję, to rzeczywiście wspaniały ogród skalny, z roślinami wymagającymi takiego właśnie środowiska. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Witam, dziękuję za pozostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)